Samanlıktaki İğne

5 Şubat 2018 Pazartesi 10:53
648
Okunma
0
Beğenme

“Sitemizi açalım ziyaretçiler nasılsa gelir. Arayan bizi illa ki bulur.” mu dediniz? Yanlış duydum herhalde. İşler maalesef böyle yürümüyor.

Her gün milyonlarca insan, “lahana turşusu tarifi” veya “Sarıyer tesisatçıları” gibi aramalar yanında sizin iş kolunuzla ilgili de aramalar yapıyor. Siz de sektördeki binlerce işyeri ile bu anahtar kelimelerin arama sonuçlarında üstlerde çıkmak için yarışıyorsunuz. Dost acı söyler: Gerekli önlemleri almazsanız, siteniz samanlıktaki bir iğne aslında...

Görünür bir iğne olmak kolay değil ama sitenizi işinizle ilgili aramalarda ilk iki sayfada çıkarmak için uğraşmaya değer.

Alınması gereken önlemleri 3 adımda açıklamaya çalışacağım. Adımlarımızı atmaya başlamadan start noktamız bilgisayarda da, tablette de, cep telefonunun küçücük ekranında da iyi görünen, işlevsel ve güncel bir web sitesi.

Sadece görüntü değil İşlev de çok önemli. Gereksiz yanıp sönen site bölüm adları… Tam tıklayacakken kapanan menüler… Ürün sayfasında yüklenmek bilmeyen resimler. “404 Sayfa Bulunamadı” hatası... Sitenizi arayı bulan ziyaretçi bunlarla uğraşmaz, çeker gider. Rakibinize faydanız olsun istemiyorsanız, bu dertler sitenizde olmasın. Bir kere, her sayfada Ana Sayfaya Dön butonu olsun. Alışveriş siteniz varsa, her sayfadan sepete ulaşıldığına emin olun. Kısacası siteniz her cihazda, her ekran ölçüsünde tıkır tıkır çalışsın.

1. Adım: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Bu iş başlı başına bir meslek dalı haline geldi, yıllar içinde site sayısı ve Google’ın gücü arttıkça daha da karmaşıklaştı. Yine de, Google’ın huyundan suyundan hiç anlamasanız bile özellikle siteyi yaptırırken kontrol altında tutabileceğiniz önemli noktalar var.

  • Ana sayfada şirketinizin ne iş yaptığını, ürünlerinizin kalitesini, kullandığı teknoloji gibi önemli yanlarını vurgulayın ve sayfayı güncel tutun.
  • Ürünleri tanıttığınız alt sayfalara ayrıca önem verin: Metinde ürünün tam ve anlaşılır ismi mutlaka geçsin. Ayrıca resmin dosya adı, hangi ürüne aitse ona göre verilsin. Örneğin, ürününüzün adı “4 Kapaklı Ofis Dolabı - Lake Beyaz” olsun. Ürün sayfasında görselin ismi fotoğraf makinesinin verdiği 096rvh34.jpg olarak kalamaz. Ne olmalı? Ofis_dolabi_lake_beyaz_4_kapak.jpg olmalı.
  • Ayrıca ürün tanıtımında başlıktaki kelimeler tekrarlanmalı. Yani 4 kapaklı, lake beyaz, ofis dolabı gibi tanımlayıcı kelimeler.... Sayfanın adresi de www.siteniz.com/ofis_dolabi_beyaz_lake_4_kapak.html olmalı.

Bunları siteyi yaptırırken kontrol altında tutarsanız siteniz yayına açılıp Google ile tanıştığında gayet iyi bir başlangıç yapar. Google “beyaz ofis dolabı” diye arama yapıldığında, bu sayfayı diğer ofis mobilyası sitelerine göre daha çok beğenip, üstte çıkarır.

2. Adım: Sitenize Verilen Kaliteli Linkler

Herhangi bir sitenin değil, sektörünüzle, işinizle, anahtar kelimelerinizle ilgili ve “kaliteli” sitelerin sitenize link vermesi Google nezdinde çok değerli. Google’ı iş başvurusunda size referans veren kişileri araştıran bir işveren gibi düşünün. Alanında itibarlı profesyonellerden (yani sitelerden) alınan referanslar elbette Google’da güçlü bir izlenim bırakacaktır. İnternet kullanıcısı açısından da durum farklı değil.

Önemli bir nokta var: “parasını veririm, linkimi alırım” mentalitesi Google nezdinde çalışmıyor. Arama motorunun bir linkin parayla alınıp alınmadığını ayırt eden bir sistematiği var. Bu tuzağa kesinlikle düşmemek gerek.

Bir link parayla alınmıyorsa, emekle alınacak elbet. Ama inanın, çabanıza değer. İşte link alabileceğiniz birkaç site tipi önerisi:

  • “En”ler: “Hatay’ın En İyi Restoranları, “Marmaris’teki En Güzel Manzaralı Butik Oteller” gibi listeleri yayınlayan siteleri düşünün. İşyerinizi bu tip “en”ler listelerinde yayınlatmanız, sıralamada nerede olursanız olun sitenize gayet kaliteli bir ücretsiz link sağlayacaktır.
  • Üreticiler: Şirketiniz ürün alıp satıyorsa, üreticinizin, distribütörünüzün web sitesinde size link verilmesini sağlamaya çalışın. Bir yol da kullandığınız muhasebe programının veya herhangi bir yazılımın sitesinden sitenize link verilmesini istemeniz. Bu tip siteler ürünlerini ne kadar çok şirketin kullandığını göstermek ister, bırakın bu istekleri Google ile aranızdaki ilişkiye de yarasın.
  • Şirket Listeleri: Bağlı bulunduğunuz ticaret odasının, meslek birliğinin, belediye sitesinin veya yerel haber sitesinin şirketinize link vermesi de size kaliteli ve ücretsiz birer link sağlayacaktır.

3. Adım: Sosyal Medyada İş Profilleri

Sosyal medyada Ayşe Teyze veya Ali Amca gibi değil, şirket olarak yer alma olanağını kullanın. Bu şekilde listelenmek, hem kullanıcı hem de Google açısından size avantaj sağlar. Kullanıcı nezdinde profesyonel imajınızı pekiştirirken, Google nezdinde sitenizle ilgi kurabileceği yeni kaliteli linkler üretmiş olursunuz.

Google My Business / Google Benim İşletmem
Profilinizi yaratmak için http://business.google.com sayfasındaki formu doldurun (çalışma saatleri, adres, telefon...). Şirketinizden fotoğraflar ekleyin.

Google Maps
Google haritalarına (maps.google.com) bir gmail hesabıyla login olun. Haritada adresinizi girin, şirketinizi “pinlemek” istediğiniz noktayı belirleyin. Sol üst köşedeki açılabilir menüde “Yer Ekle” / “Add a missing place” linkini seçin. Pin’i şirketinizin tam olarak bulunduğu yere sürükleyin ve “Gönder” butonuna basın.

Facebook Business ve Instagram
Facebook’ta Business Pages (İş Sayfaları) altında şirketinize sayfa açın. Şirket adı, şirket e-postası, iş kategorisi vb gibi genel bilgilerin yanında bolca detay vermeye çalışın: güzel bir başlık görseli, adresiniz, siteniz, diğer sosyal medya hesaplarınız, çalışma saatleriniz... Ayrıca Facebook’un sağladığı tüm etkileşim imkanlarından faydalanmakta da yarar var. Buton ekleme (satın al, üye ol, iletişim vb butonları), mesaj yayınlama, anketler...
Facebook’ta şirket hesabınız olunca Instagram’da şirket hesabı açmayı zaten hızla halledersiniz.

Diğer Platformlar
Pinterest ve Twitter da şirket hesabı açmanızı sağlıyor. Ayrıca Yelp kullanan bir müşteri kitleniz varsa, bu platformda da şirket hesabı açmayı ihmal etmeyin.


İşte bu kadar. İnternette aranınca bulunmak için elinizden geleni yaptınız, kolaylıklar ve başarılar dilerim.

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Ekonomi Üzerine - Küresel Ticaret Yeniden Canlanacak mı?
Teşvik ve Hibe Nedir?
Almaya Rehberlik Aşamaları
Üretim Planlama
Dijital Dönüşüm Serisi 7 - Bitcoin & Blockchain 2
Almaya Rehberlik Prensipleri


Benzer Makaleler
Facebook E-Ticaretçileri Üzdü
Dönem Sonu İşlemleri
Marka Perspektifine Giriş
360 Derece Marka İnovasyonu: Çepeçevre Bir Pazarlama Stratejisi Yaratmak ve Uygulamak
Videonun Gücü Adına
Bırakın Pazarlama Sizi Baştan Çıkarsın