Ne Tür Bir Girişimcisiniz?

27 Mayıs 2019 Pazartesi 11:06
234
Okunma
0
Beğenme

Ne Tür Bir Girişimcisiniz?

Girişimci dediğimiz kişilik tipinin binbir türü var. Farklı güçlü yanlar. Farklı yetenekler. Farklı eğitim düzeyleri. Farklı hedefler.

Hepsinin ortak noktaları ise: Var olanla yetinmemeleri. Daha fazlasını hedeflemeleri. Hiçbir şeyden bir şey oluşturmak istemeleri. Ve belki de en önemlisi başlarına buyruk karakterleri.

 

 

 

Kendinize baktığınızda bir girişimci görüyor musunuz? O zaman gereken her şeye sahipsiniz demektir. AMA...

 

Farklı tipteki girişimciler farklı yollarla başarıya ulaşabiliyorlar. O zaman “Ne tür bir girişimcisiniz?” önemli bir soru.

Belki kurumsal iş dünyasında uzun yıllar tecrübe edindiniz ve şimdi kendi işinizi kurmanın zamanı…

Belki sanatçı bir ruhunuz var ve el emeği göz nuru ürünlerinizi satmak istiyorsunuz.

Belki müşteri ilişkileri yeteneğinizi artık kendiniz için çalışarak kullanmak istiyorsunuz

Gördüğünüz gibi, her bir girişimci tipi için başarı alanı farklı. Her birinin kendi türüne özgü zorlukları ve avantajları var.

Hangi girişimci türüne ait olduğunuzu anladığınızda, güçlü yanlarınızı tüm potansiyeliyle kullanıp karşınıza çıkan zorlukları aşma şansınız çok daha büyük.

Genelde iş ve psikoloji dünyasında kabul edilen görüş 5 tür girişimci olduğu:

  • Yenilikçiler
  • Azimliler
  • Taklitçiler
  • Araştırıcılar
  • Satın Almacılar

Her biri belki aynı finans, pazarlama, iletişim kurallarıyla boğuşuyor ama bunun yanında kendi kişiliklerine uygun tarzda ilerledikleri sürece başarılı oluyorlar.

İşte 5 girişimci türü. Bakalım siz kendinizi hangisine daha yakın hissedeceksiniz:

1. Yenilikçiler

Bunlar, yepyeni bir fikir bulup bunu iş fikrine dönüştürebilen türden girişimciler. Çoğunlukla, ürünlere ve iş yapış tarzlarına farklı bir açıdan bakıp yanlışı düzeltmek veya yepyeni bir metod getirmek gibi yeteneklere sahipler. Olağanüstü tutkulu olan bu tipler iş fikirlerine saplantılı denecek kadar bağlılar ve motivasyonlarını da bu bağlılıkları besliyor.

Yepyeni bir ürün fikirleri olmasa da ürün çeşitleme stratejileriyle rakiplerin arasından sıyrılmayı başarıyorlar. Bazen de ürüne dokunmada sadece hedef kitleyi çeşitliyorlar. Yani aynı ürünü farklı bir hedef kitlenin ihtiyacına karşılık gelecek şekilde konumluyorlar ve yine farklarını ortaya koyuyorlar.

Avantajları:

  • İşin başarısının altına tek başına imza atmak
  • Kendi kurallarını koymak
  • Rekabeti (en azından başlarda) ekarte etmek

Dezavantajları

  • Epeyce yüklü bir paraya ihtiyaç duymak
  • Ortakların karşı çıkışlarına göğüs germek
  • Başarıya giden yolun uzun ve dolambaçlı olması

2. Azimliler

Yenilikçilerin benzinleri vizyonlarıysa, azimlilerinki çalışkanlıkları. Genelde küçük başlayıp, yavaş büyümeyi göze alıyorlar. İçeriye erkenden yatırımcı almaya pek sıcak bakmıyorlar. Onları motive eden şey hayalleri ve hayallerine ulaşmak için çok ama çok çalışmayı göze alıyorlar. Odaklı ilerliyorlar, dikkatlerini dağıtacak şeylerden kaçınıyorlar ve risk almayı seviyorlar.

Avantajları

  • Çalışkanlıkla öne geçmek
  • Kolay vazgeçmemek
  • Başarısızlığı ve reddedilişi küçük pürüzler olarak görmek

Dezavantajları

  • Aşırı yıpranmak
  • Aynı iş ahlakına sahip olmadıklarıyla yolunu kolay ayırmak
  • Yatırım almanın önemini küçümsemek

3. Taklitçiler

Var olan bir iş fikrini kopyalayıp ufak tefek değişiklikler yapıp sahiplenenler bu türe giriyor. Yeni bir ürün geliştirmek yerine var olanı iyileştirerek pazarda üstünlük sağlamaya çalışıyorlar. Yenilikçiden de azimliden de biraz almış bir karakterleri var. En önemli özellikleri kendilerine olan sonsuz güvenleri.

Avantajları 

  • Var olanı geliştirerek kolay yola girmek
  • Orijinal fikirle kendininkini kolayca kıyaslamak
  • Orijinal fikrin düştüğü yanlışlara düşmeden ilerlemek

Dezavantajları

  • Her zaman orijinal fikirle kıyaslanmak
  • Lider yerine her zaman takipçi olmak
  • Kolayca çıkan rakiplerle uğraşmak

4. Araştırmacılar

İş fikrini ortaya çıkardıktan sonra bile araştırmayı durdurmuyorlar. Mükemmeliyetçi olan bu türün başarısızlığa tahammülleri yok ve bu yüzden fikirlerini her açıdan bıkmadan usanmadan tekrar tekrar inceliyorlar.

Genelde başarılı olması muhtemel iş fikirlerinin peşinden gidiyorlar ama başlamayı erteleyerek fikri durmaksızın analiz ediyorlar. Sağduyularına veya içgüdülerine güvenmeyi reddediyorlar, işleri güçleri veriyle ve rakamlarla. Bu nedenle ürünün ortaya çıkması geciktikçe gecikiyor çünkü hata payını en aza indirmeye kafayı takıyorlar.

Avantajları

  • Detaylı, iyi düşünülmüş bir planla yola çıkmak
  • Hislerinden çok veriye güvenmek
  • Hata payını en aza indirmek

Dezavantajları

  • Yavaş bazen de çok yavaş ilerlemek
  • İşte sıçrama yapmalarına neden olabilecek fırsatları riske olan alerjileri yüzünden kaçırmak
  • Rakamlara odaklanmaktan işi yönetmeye zaman ayıramama

5. Satın Almacılar

Bu tür girişimcilerin en önemli özellikleri paralarının bol olması. Paralarını gelecek vadeden işleri keşfedip satın almak için kullanıyorlar. Bu tür, iyi iş fikrinin veya modelinin kokusunu alıp, satın alıp başına uygun kişiyi geçirme yetenekleriyle başarıya ulaşıyor.

Avantajları

  • Oturmuş, karlı bir işi satın almakla riskten kaçınmak
  • Yenilikçilik yapacağım diye uğraşmamak
  • Ürünün pazarının hazır olması

Dezavantajları

  • Genellikle gereğinden fazla para harcamak
  • Var olan problemleri azımsayarak zarar etmek
  • Çok daha az yatırımla ortaya çıkan taklitçilerle rekabet etmek

İşte 5 tür girişimcinin özellikleri. Siz hangi türe giriyorsunuz?

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Sermaye Şirketlerinde Sorumluluk ve Tasfiye Süreci
Perakende Serisi 13 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Keşfet
Finansal Tabloları Anlamak ve Okumak
Almaya Rehberlik Prensipleri
Leasing
Cesaretten Merhamete 2 - Basiret


Benzer Makaleler
Kişiselleştirilmiş Marka Trendi
Satışta ve Markalamada Etkili Mesaj Üretmenin Yolları - 3
10 Dakikada Instagram Reklamı
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (C-F)
Stres Çarkından Öğrenecek Çok Şey Var
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (G-İ)