Kevin'den Hayat Dersleri

8 Nisan 2019 Pazartesi 15:08
42
Okunma
0
Beğenme

Kevin'den Hayat Dersleri

Kevin O'Leary, lisedeyken yaz tatilinde çalıştığı dondurmacıda hayatının en önemli kararını almış. Shark Tank'in ünlü Bay Muhteşem'i, yaz işinin daha ilk gününde kendisinden dükkan önündeki kaldırıma yapışmış sakızları kazımasını isteyen patronuna karşı gelmiş. Çünkü birlikte çalıştığı ve hoşlandığı kızın onu yerden sakız kazırken görmesini istememiş. Patron çok sinirlenmiş.

--- Ne dersem onu yapacaksın, ben senin patronunum!

--- Benim işim yerden sakız kazımak değil. Ben profesyonel dondurmacıyım!

Kadın bunun üzerine Kevin'i kovmuş.

Bu Kevin için gerçek bir karar anı olmuş. Bir daha asla başka biri için çalışmamaya, her zaman kendi kendinin patronu olmaya yemin etmiş.

 

Shark Tank'in hemen her bölümde sunum yapan kişiyi aşağılamaya varan konuşmasıyla, katı ama bir o kadar da finansal açıdan mantıklı yorumlarıyla kendi hayran kitlesini yaratmış olan O'Leary sıfırdan gelme bir milyarder. 1954'te orta-alt gelir düzeyinde bir ailede doğmuş olan Kevin, para yönetimi ve ticaret konularında ilk derslerini annesinden almış. Çocuk yaşta öğrendiği bu dersler bugünkü iş felsefesinin temelini oluşturmuş.

İşte, sıfırdan ama kafasında iyi bir fikirle yola çıkan ve 4 milyar dolarlık bir yazılım devi kuran başarılı iş adamından bazı inciler:

  1. SATIŞ EN ÖNEMLİ ŞEYDİR

“Yeni başlayan bir şirketin yapması gereken en önemli şey satışa odaklanmaktır. İşin ilk iki yılında daha öncelikli bir şey yoktur. Satışların iyi gitmesi, yarattığınız fikrin veya ürünün çalıştığını, yola ne olursa olsun devam etmeniz gerektiğini kanıtlar."

"Önce satışı halledin. Nakit akışı ihtiyacınızı karşılayın. Sonra bu parayı ve tabi ki parlak fikirlerinizi sadık bir tüketici kitlesi oluşturmak için kullanın."

  1. BAŞARISIZLIK İYİ BİR ÖĞRETMENDİR

"Shark Tank'te daha önce kötü bir girişim yaşamış kişilerin fikirlerine yatırım yapmayı tercih ediyorum. Çünkü başarısızlığı yaşamış biri bir sonraki girişiminde bu duygunun kamçısıyla çok daha özenli ve çalışkan oluyor."

"İyi girişimciler yarayı alır, iyileşip ayağa kalkar ve daha güçlenmiş olarak yola devam ederler."

"Shark Tank'teki sunumlarda beni en rahatsız eden şey daha önce hiçbir iş kurup yönetmemiş birinin kalkıp ilk fikri için milyon dolar istemesi. Çünkü bu insanlar başarıya ulaşmak için gereken özveriyi anlayamazlar. Bu tiplere asla yatırım yapmam, fikirleri istediği kadar iyi olsun..."

  1. FİŞİ NE ZAMAN ÇEKECEĞİNİZİ BİLİN

"Bana göre formül basit: 3 yıl. İşi kurdunuz ve 36 ay sonra hala para kazanamıyorsanız, dükkanı kapatın. Bu kadar yıl hobinizle uğraştınız sayın ve fişi çekin."

"Hangi fikrin parlayıp hangi fikrin yetersiz kalacağını önceden kestirmek zordur. Shark Tank'te yılda 7 ila 15 yatırım anlaşması bağlıyorum. Temel kriterim geniş bir portföy kurmak oluyor genelde. Sonra bu girişimcilere işlerini büyütmede yardım ediyorum, beraber çalışıyoruz. Ama içten içe hep biliyorum, bazıları başaramayacak.  Bu yüzden de kaçınılmaz son gelmeden işi kaparım ve artık üzerinde durmam bile."

"İyi bir yatırımcı zararın neresinden döneceğini bilir."

  1. İNİŞ ÇIKIŞLARA HAZIRLIKLI OLUN

"Otuz üç özel şirketi olan bir yatırımcıyım. Eleştirip mızmızlanma lüksüm pek yok. Olaylar beklenmedik şekilde geliştikçe daha çok sineye çekip bir sonraki adıma odaklanmak zorunda kalıyorum."

"Bir gün havalarda uçup bir sonraki gün yerlerde sürünebilirsiniz. İş dünyasında aynı gün kara bulutları ve hemen sonrasında güneşi görebilirsiniz. Ben gündelik dramaya pek takılmam ve büyük resme bakarım: Desteklediğim girişimci doğru insan mı, ürün veya servis kalitesi yüksek mi? Pazar büyüyor mu? Bu sorulara kafa yorarım."

"Uzun iş hayatımda öğrendiğim önemli derslerden biri de, başarılı girişimi hiçbir zaman baştan tam olarak tahmin edemeyeceğim gerçeği." "Bazen bakıyorum, başta müthiş başarılı olacağını düşündüğüm bir işin balonu kısa zamanda sönüveriyor. Başta bu epey vasat bir fikir diye baktıklarımsa yeri yerinden oynatıyor. O yüzden olay basit: Asla baştan bilemeyeceğim. Tek kontrol edebileceğim değişken, geniş bir yelpazede yer alan fırsatlara yatırım yapmak.”

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Neden E-Ticaret Yapılmalı?
Karekodlu Çek Bölüm 5: Karekodlu Çekin Bankacılara ve Müşterilere Faydaları
Müşteri Neden Satın Alır? - Almaya Rehberlik Etme
Karekodlu Çek Kayıt Sistemi Bölüm 3: Bilgisayardan Kullanım
Hizmet ve Bağlılık Yaratma
Karekodlu Çek Bölüm 4: Karekodlu Çek Raporu Nasıl Okunur?


Benzer Makaleler
Marka ve Güçlü Kimlik Meselesi
Mobil Markalamanın Geleceğine Dair
İnovatif Marka Olmak
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (S-Ş)
10 Dakikada Instagram Reklamı
360 Derece Marka İnovasyonu: Çepeçevre Bir Pazarlama Stratejisi Yaratmak ve Uygulamak