Mobil Marka Yönetimi

1 Ağustos 2018 Çarşamba 09:36
102
Okunma
0
Beğenme

Mobil Marka Yönetimi

Hedefli mesaj, hedefli lokasyon, kurumsal çalarken dinlet, sponsorlu SMS, sponsorluklar, lokasyon bazlı uygulamalar, mobil anket, konuşan ilan, banner uygulamaları, tıkla kazan, roaming SMS, mobil kupon, nerde markam ürünlerinden oluşan mobil reklam ürünlerinin kullanımı ile markanın ya da ürünün bilinirliğinin artırılması, promosyon ve ürün satışı yapılması, tüketicilerle markalı içerik paylaşılması hedeflenmektedir.

Mobil araçlar, kullanıcıların her zaman yanında ve açık olması, daha çok gençler tarafından kullanılması, ulaşım araçlarında boş zamanları değerlendirmek için oyun oynama, bilgi alma ve eğlendirme imkânları sunması, tüketicilerin kişisel bilgilerine sahip olunması, bu nedenle bireyselleştirilmiş mesajın iletilmesi, zengin içerik ve etkileşim olanağı sunması, diğer iletişim araçlarıyla bütünleşik olarak kullanılması nedeniyle marka iletişim etkinliklerinde markalara önemli fırsatlar sunar.

Bilginin taşınabilirliği hayatımızı düzenleme, karar verme ve satın alma biçimlerimizi değiştiriyor. Müşteriler akıllı telefonlarını kullanarak alışveriş yapacağı merkezlerin açılış saatlerini öğreniyor, mağazanın yerini buluyor, yer bildiriminde bulunuyor, duygu durumunu paylaşıyor ve “POP”tayken daha fazla bilgiye ulaşmak veya raftaki ürünlerin fiyatını karşılaştırmak için arama yapıyorlar. Yani, müşteriler mağazadaki alışveriş kararlarında mobil cihazlarından faydalanma konusunda gittikçe daha bilgili hale geliyorlar.

Firmalar konum üzerinden müşteri kazanmak için mobil özelliklerden daha çok yararlanmaktalardır. Müşterileri mağazaya çekmek için “En yakın mağaza nerede?” sorusu çok çabuk yanıtlanmalıdır. Satın alma anında bile çalışanlar müşterileri aradıkları ürünün reyonuna göre yeniden yönlendirebilmelilerdir.

Müşteriler güvenilir tavsiyelere danışmak ve internette ürünle ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak (incelemeleri okumak ve derecelendirmeleri karşılaştırmak gibi) için cep telefonlarını kullanmakta, karar verme aşamasında daha fazla bilginin ulaşılabilir olması, daha fazla “dönüşüm” (conversion) oranı olarak anlaşılması demektir.

Birçok yeni teknoloji ve strateji, mobil cihaz kullanımını mağaza içi deneyimi içerecek şekilde uygulamaya konmaya başladı: kişiselleştirilmiş kampanyalar, Twitter haber kaynaklarındaki firma etkinlikleri, QR kodlarıyla (dijital barkodlar) ulaşılabilen bilgiler, akıllı reyonlar ve akıllı alışveriş arabaları, hatta müşteriler sırada beklerken bluetooth üzerinden cep telefonlarına indirilebilecek içerikler ile hedef kitleye ulaşılabilmesi bile bu kapsamdadır.

Boston Araştırma Grubu perakendecilikte mobil cihaz fonksiyonlarıyla ilgili nasıl gelişmeler yaşanacağına ilişkin yaptıkları bir araştırmada şu sonuçlara varmıştır: “Kasa işlemlerinde akıllı telefon kullanımı %40 oranında, cep telefonuna gelen kuponlar, promosyonlar ve özel indirimler %52, e-mail veya sosyal medya sayfaları aracılığıyla arkadaşlarla paylaşma %40, elektronik ortamda fatura düzenlenmesi %40, alışveriş istek listesi (wishlist) %36 oranında ve mobil cihaz yoluyla ödeme imkânı %36 artacaktır”.

Mobil teknolojiler kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlanmasında ve müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verip müşteri sadakatini arttırmasında, alışverişin deneyime dönüşmesinde, reyon düzeyinde ne olduğunu değerlendirmek ve reyonda müşterilerin davranışlarını takip etmek (ilk önce hangi ürünü raftan aldıkları ve karar vermelerinin ne kadar sürdüğü gibi) açısından etkili olmaktadır.

Markalar tüm pazarlama iletişimi etkinliklerini ve marka iletişimi stratejilerini “dijitalleşmenin ortaya çıkardığı yeni medya düzeni”ne göre konumlandırmak zorunda kalmıştır. Markaların geleceği, yeni nesillere bağlıdır ve bu nesil artık “doğuştan dijitaldir.” Genneration Do It Onliners” kelimelerinden türeyen GDOL terimi “doğuştan dijital/online bir nesil” anlamına gelirken, aynı zamanda geleceğin tüketici profilini de ortaya çıkarmaktadır. Yazında, 1980 sonrası doğan ve internet, sanal oyunlar ve akıllı telefonlarla iletişim kuran, ağ toplumunda büyüyen, eğitim, alışveriş, eğlence, sosyalleşme, haber alma gibi farklı günlük işlerini ve iş hayatlarını bu ortamda gören bireyler doğuştan dijital olarak adlandırılmaktadır. Onlar için mesajlaşma, hız, görsellik ve eğlence çok önemlidir.

 

Prof. Dr. Uğur Batı - Eğitmen/Yazar



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Kıymetli Evrak
Liderlik ve Yetiştirme
Marka Yönetimi Serisi 3 - Tüketici Davranışları
KOSGEB Kredileri Bölüm 2
Dijital Dönüşüm Serisi 5 - Nesnelerin İnterneti
Dış Ticarette İlk Adım


Benzer Makaleler
Yeni Yıl, Yeni Hedefler
Para, Bankalar ve Limbik
İnternette Küçük Balık Olmak
Perakendede Kayıp ve Kaçaklar
Alibaba.com'da Satışın Püf Noktaları
360 Derece Marka İnovasyonu: Çepeçevre Bir Pazarlama Stratejisi Yaratmak ve Uygulamak