Küçük İthalatçının Alibaba Rehberi

22 Şubat 2019 Cuma 15:24
702
Okunma
0
Beğenme

Küçük İthalatçının Alibaba Rehberi

Tecrübesiz girişimci için Alibaba’dan az miktarda ürün getirtip online ticarete başlamak kolay görünüyor olabilir. Siteye giriyorsunuz, uygun fiyatlı bir satıcı buluyorsunuz, siparişinizi veriyorsunuz, ürünler elinize ulaşınca yüksek fiyata sayıyorsunuz… Öyle mi? Tam olarak değil. İşin aslı şu: Çin’den küçük miktarda ithalat yapmak epey zor. Yolda bir sürü problem çıkabiliyor. Mesela, gönderim parasının ürün maliyetinden yüksek olması veya en uygun fiyatla alabilmek için satıcının istediği minimum sipariş miktarına ulaşamamak.

Peki küçük girişimci Alibaba ile para kazanma hayallerini rafa mı kaldırsın? Elbette hayır. Bu yazıda az bir yatırımla Alibaba ithalatçısı olmanın yollarını paylaşacağız.

Başlamadan, küçük işletme ve küçük alıcı ne anlama geliyor bir bakalım.

Alibaba, yılda 500.000 $ ve altında ithalat yapan şirketleri küçük işletme adlediyor. Gelgelelim, bu rakam birçok girişimci için çok yüksek ve aslında yılda 10.000 ila 50.000$ arası ithalat yapanların sayısı azımsanmayacak kadar fazla. Bu aralıkta bir yatırım ürününe bağlı olarak bir 4-5 CBM (m3) doldurmaya veya satıcıların minimum sipariş miktarına ulaşmaya yetiyor. 4-5 CBM optimal bir miktar. Konteyner dolduramasa da taşıma maliyetlerini çok fazla artırmayan asgari bir hacim. Uzun lafın kısası minimum 4-5 CBM mal ithal etmek istiyorsanız Alibaba için küçük işletmesiniz.

Küçük alıcı kavramı ise küçük işletmeden farklı. İthalata yeni başlamış ve sipariş başına 5.000$ altı harcayan girişimciler bu kategoriye giriyor. Başta bahsettiğimiz maliyet problemleri ise işte en çok bu grubun karşısına çıkıyor.

Bu problemleri bertaraf etmenin sırrı ithal edilecek ürünleri doğru seçmekte.

Yükte hafif pahada ağır ürünler

Getirilen malın hacmi 2 CBM civarındaysa deniz yoluyla getirtme alternatifi ortadan kalkıyor ve en az 8-10 kat pahalı olan hava yolu mecburiyeti ortaya çıkıyor. Bu durumda yükte hafif pahada ağır ürünler en doğru seçim. Örneğin takı, saat veya küçük elektronik ürünler gibi malların ithalatı için hava yolu en uygunu. Pazardaki rakiplerin de hava yolunu tercih etmesi muhtemel olduğundan satış fiyatında yüksek kalma riski de yok.

Enteresan ürünler

Küçük alıcıların her yerde bulunan ürünlere değil, özel ürünlere ihtiyacı var. Getirilen ürün ne kadar ilginç ve nadir olursa pazarda başarı şansı da o kadar büyük oluyor.

Son trend araba hava tazeleyicisinden komik mesajlı çoraplara kadar yığınla ilginç ürünü Alibaba’da takip etmek ve yurda ilk getirten olmak küçük alıcılar için mümkün. Getirilecek ürüne karar verirken önemli bir ihtiyacı karşılaması değil yenilikçi ve ilginç olmasına önem vermelisiniz. Ürünün bir katma değer içermesi, değerini belirleyenin sadece hammadde olmaması küçük alıcı için temel kriter.

Getirilecek ürünü seçerken satıcının kalitesini iyice araştırmayı ihmal etmemelisiniz. Alibaba’da Altın Üyelik sahibi şirketlerden başkasına bakmamak işin başlangıcı. Alibaba üzerinden ödeme göndermeniz satıcının ürünleri size göndermeden parasını alamaması anlamına geliyor. Ancak bunlar ürünlerin beklediğiniz kalitede olmasını garantilemiyor. Dolayısıyla satıcının iade politikası da çok önemli.

İnanıyorum ki, ince eleyip sık dokuyan küçük alıcının ithalatta başarılı olmaması için sebep yok.

Bol satışlar dilerim.

Oya Yaşayan / Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı

 



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Üretim Planlama
5 Adımda Başarılı İnternet Pazarlaması
Katma Değer Vergisi
Mali Müşavir Seçimi
Dijital Dönüşüm Serisi 2 - Değişime Uyum Sağlamak
Karekodlu Çek Bölüm 3: Karekodlu Çeki Banka Çalışanlarından Dinleyelim


Benzer Makaleler
Tasarımın Nöropsikolojisi
Markalar için Pazarlama Vitaminleri
Samanlıktaki İğne
Markalaşma ve Karar Bilimi Yazını
Satışta ve Markalamada Etkili Mesaj Üretmenin Yolları - 1
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (V-W-Y)