Alibaba.com'da Satışın Püf Noktaları

27 Ağustos 2018 Pazartesi 11:06
1039
Okunma
0
Beğenme

Alibaba.com'da Satışın Püf Noktaları

Dünyanın dört bir yanından alıcı ve satıcıları bir araya getirerek ticaret yapmalarına olanak sağlayan e-ticaret devi Alibaba.com’un iş modeli piyasadaki diğer büyük e-ticaret şirketlerine benzemiyor. Esas olarak aracı olarak davranan şirketin kendi envanteri veya deposu yok, kendi satış da yapmıyor. Bu yüzden de rakibi Amazon’dan çok daha az geliri olmasına karşın, sabit maliyetlerinin düşüklüğü sayesinde karlılığı Amazon’un ancak hayal edebileceği kadar büyük.

Piyasadaki diğer platformlar satış başına belli bir yüzde alırken, Alibaba.com’da satıcılar, reklam ve özel hizmetler hariç ücret ödemiyorlar. Bu yönüyle Alibaba.com üreticilere daha çekici geliyor. Satış maliyetleri düşüyor ve ürünler daha rekabetçi fiyatlarla sunuluyor.

Biliyorsunuz, TOBB'a bağlı oda / borsa üyesi KOBİ'ler, %80 Ticaret Bakanlığı ve %20 Halkbank desteği ile Alibaba.com'da ücretsiz mağaza açabiliyor.

Üstüne üstlük, Alibaba.com Google ve diğer arama motorlarına içeriğini kapatmış durumda, ürünler sadece web sitesinde aranabiliyor. Bu kapalı devre sistem sayesinde müşteriler site içinde kalıyor ve satıcılar da arama motorunda tepelerde çıkmak için ayrıca uğraşmak zorunda kalmıyor.

 

Başarılı Satış İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Altın Üyelik:

Mağazanızı açtınız. Müşteriler tarafından bulunabilmek ve gereken güveni uyandırmak için altın üyelik almanız önemli. Bu üyelik tipi sayesinde alıcı-satıcı eşleştirme servisinden yararlanabilir, ürününüzle ilgili yapılan aramalarda üstlerde çıkabilirsiniz.

 

 

Alıcılarla İletişim:

Altın üyeliğiniz ve güven uyandıran şirket profiliniz sayesinde potansiyel müşterileri arayabilir, almak istedikleri ürün için teklif sunabilirsiniz. Böylece oturup müşterilerin size gelmesini beklemek yerine proaktif davranarak rekabeti geride bırakma şansınız olur.

 

Pazar İncelemesi:

İster Çin’deki müşterilere satış yapın ister global pazarlara açılın rekabetinizi ve sundukları ürünleri iyice incelemek çok önemli. Bazen ülkesine göre ürünü çeşitlendirmek, gruplamak, pazarın ihtiyacına göre değiştirmek bile gerekebilir.

 

İyi Fotoğraflar:

Müşterinize ürünü elinde tutup inceliyormuş hissi vermek gerek. İyi konumlandırılmış, iyi ışıklandırılmış kaliteli görseller şirket imajınıza ve satışlarınıza olumlu yansıyacak. İster profesyonel bir kamera, tripod ve ışık kutusu kullanın isterseniz düz beyaz / düz gri gibi nötr bir arka planda ve gün ışığında cep telefonunuzla çekin. Dikkat dağıtacak ürün dışı detaylardan sakının. Ürünü tek başına, önden, yandan, arkadan göstermek ve varsa farklı renk / desen gibi tüm varyasyonlarını göstermek çok önemli. Ayrıca ürünü kullanım halinde sunmak da faydalı olacaktır. İnternette iyi ürün fotoğrafı için bol bol kaynak bulabilirsiniz.

 

Tanıtıcı yazı:

Önemli özellikler, ölçüler, malzeme, renkler, kullanım / koruma tavsiyeleri, paket boyutları ve kargo bilgileri... Müşteri siz olsaydınız ürününüz hakkında neleri bilmek isterdiniz, düşünüp olabildiğince detay bilgi verin. Kullanım kılavuzlarına da link verebilirsiniz. Biliyorsunuz, müşterilerin reklam metinlerine değil, bilgiye ihtiyacı var. Şirketinizi de ürünleriniz kadar özenle tanıtın. Tarihçeniz, kurucular, büyüme hedefiniz, üretim ve ticaret potansiyeliniz, tümünü anlatın. Tanıtımınızı sadece İngilizce değil, Çince, İspanyolca gibi yaygın dillere de çevirerek yayınlamanın yararı büyük.

 

Çok Sayıda Ürün:

Online kataloğunuza ne kadar çok ürün girerseniz o kadar iyi. Ürünlerinizi doğru kategorilere girmek de bir o kadar önemli. Böylece ürününüzle ilgili aramalarda bolca çıkma şansınız artar. Ayrıca alıcılar, geniş ürün yelpazesine sahip tedarikçilerle çalışmayı tercih edecektir. Sadece 5-10 üründen oluşan bir mağaza güçlü bir imaj yaratmaz.

 

Sertifikalar ve Kalite Raporları:

Alıcıların büyük bir bölümü, özellikle Avrupa Birliği üyesi ülke vatandaşları alacakları ürünlerin belli standartlara uymasını bekliyor. Sektörünüzde glabal sertifika veya kalite raporu almak uzun bir süreç alabilir, ancak bu hamleniz iyi kalite ve güvenilirlik algınızı pekiştirecek ve çabanıza mutlaka değecek.

 

Müşteri İlişkileri:

Hızlı ve kibar yanıt veren, yardımcı davranan bir satıcıdan herkes hoşnut kalır. İş ürünü sattıktan sonra bitmiyor, hatta satış sonrası hizmet rekabeti geçmek için daha da önemli. Yaklaşımınız mutlu ve sizden tekrar tekrar alışveriş eden bir müşteri kazanmanızı sağlayacak.

 

Çekici Teklifler:

Bu dev pazar alanında sizinkiler gibi ürünler üretip satan belki de binlerce rakiple karşı karşıyasınız. Aradan sıyrılmak için çekici bir şeyler sunmalısınız: Belli bir ürün sayısına ücretsiz kargo, ek bilgi veya teknik destek gibi...

 

İstatistik:

Mağazanızı başıboş bırakmayın. Alibaba.com’un gerçek zamanlı istatistik aracından mutlaka faydalanın. Performansınızı günbegün takip edin, doğru yaptığınız şeyleri tekrar edin, etkisiz taktikleri terk edin, anahtar kelimelerinizi, kategorilerinizi istatistikler ışığında sürekli değerlendirin.

 

Ticaret Bakanlığı ve Halkbank’ın sunduğu bu fırsat, dünyaya açılmak isteyen işletmeler için gerçekten faydalı. Gelin Alibaba.com’un sunduğu avantajlara tekrar bakalım:

  • Platforma satıştan yüzde vermediğiniz için ürün fiyatlarınızı rekabetçi tutmanız mümkün.
  • Alibaba.com’un gelişmiş reklam ve tanıtım olanaklarıyla rekabet arasında öne çıkmak mümkün.
  • Altın üyelik kapsamında alınan aramalarda üstte çıkma, alıcı-satıcı eşleştirmesi, ticaret yönetim ara yüzü gibi hizmetler satış için büyük kolaylık.
  • AliPay adlı güvenli ödeme sistemi sayesinde satıcı ve alıcı ticari olarak koruma altında.
  • Platformun sunduğu teknik destek ve eğitici dokümanlar çok zengin. Forumlardan öğrenmek ve hatta uzmanına soru yöneltmek de mümkün.

 

Oya Yaşayan /Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Perakende Serisi 15 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Satışı Kapat
Teşvik ve Hibe Nedir?
Dijital Dönüşüm Serisi 5 - Nesnelerin İnterneti
Yatırım Teşvik Kredileri
Teşvik ve Hibe Bulmak
KOSGEB Kredileri Bölüm 1


Benzer Makaleler
Düşünce Transıyla Satış Mümkün mü?
Facebook E-Ticaretçileri Üzdü
Tostçu Erol, Dominick ve Faydacı Felsefe
Benim Güçlü KOBİ'm İçin
Bırakın Pazarlama Sizi Baştan Çıkarsın
Videonun Gücü Adına