Alibaba.com'da Aranınca Bulunmak
Üyeliğinizi oluşturdunuz, sitedeki rekabeti incelediniz, şirket tanıtımınızı yazdınız, sertifikalarınızı sergilediniz ve ürünleriniz için güzel fotoğraflar yüklediniz... Epey meşakkatli bir yolu ardınızda bıraktınız...
Yetti mi? Yetmedi.
Çünkü tüm bu çabalar potansiyel alıcının sizi bulmasına yetmiyor. Daha çok bulunduktan sonra güvenilir izlenim bırakmanıza yarıyor. O zaman ne yapmalı? Alibaba.com’da ürünlerinizle ilgili kelime aramalarında mümkün olduğunca en üstlerde çıkmalı.
Bildiğiniz gibi, Alibaba.com Google ve diğer arama motorlarına içeriğini kapatmış durumda. Ürünler sadece alibaba.com sitesinde aranabiliyor.
Bu hem avantaj hem de dezavantaj. Avantaj, çünkü bir de Google’da üst sıralara yerleşmek için ayrıca uğraşmanıza gerek kalmıyor. Dezavantaj, çünkü Alibaba.com’un paralı üyelere torpil yapan sistemine uyum sağlamak için ekstra çaba sarf etmeniz gerekiyor.
Parayı veren düdüğü çalıyor ama ekstra çaba da gerek
Alibaba.com’un Gold Supplier / Altın Üyelik konumu için para ödemiş satıcılarına arama sonuçlarında torpil geçtiği bilinen bir gerçek. Altın Üyelik bir takım ayrıcalıklarla geliyor. İşte bu ayrıcalıklardan yararlanmak için püf noktaları:
Püf 1: Vitrin
Ürün Vitrini (Product Showcase) özelliği bu ayrıcalıklardan biri. İlgili aramalarda, “product showcase” olarak yüklenmiş ürünler, standart şekilde yüklenmiş olanlardan daha üst sırada çıkıyor.
Siteye login olduktan sonra soldaki menüde “All Products” altındaki “Manage Product Showcase” linkine tıklayın. Sol üstteki “Add Products now” butonu yardımıyla ürün fotoğrafını yükleyin. Fotoğrafın üzerinde çıkan boş kutuya da klikleyin ve “Confirm” tuşuna basın. İşte bu kadar.

Püf 2: Aktiflik
Alibaba.com, platformda aktif olan satıcıları arama sonuçlarında üstlerde çıkararak ödüllendiriyor. Aktiflikten kastımız, düzenli olarak üye girişi yapmak, sık sık yeni ürün girmek, var olan ürünleri düzenli olarak güncellemek gibi çabalar. Aktif bir üyeyseniz, eliniz mağazanızın üzerindeyse, ayda-yılda bir siteye giren ve sipariş var mı diye bakan rakibinize mutlaka fark atıyorsunuz.
Alibaba.com’un chat aracını (online trademanager) sık kullanmanız ve potansiyel alıcıların size bu araç üzerinden kolayca ulaşması da mağazanızı platformun gözünde aktif hale getiriyor. O yüzden sizin zamanınız olmadığında bile, bir çalışanınızı bu konuyla görevlendirmeniz çok iyi olur.
Püf 3: İlgililik
Alibaba.com, aranan kelimenin sizin ürününüzle ilgili olup olmadığına ürünle ilgili tüm metne bakarak karar veriyor: ürün tanıtım yazısı, ürün görselinin dosya adı ve girdiğiniz anahtar kelimeler. Daha alakalı bir ürün sayfası için Alibaba.com’un “Anahtar Kelime” aracından yararlanmak gerek (Keyword Research Tool). Bu ayrıcalık da Altın Üyelik sahiplerine ait. Hesabınıza girdiğinizde solda çıkan menüde en altta bulacaksınız bu aracı.
Ürünlerinizi ne kadar çok, ne kadar farklı ve elbette ne kadar alakalı anahtar kelime ile ilişkilendirerek yüklerseniz o kadar iyi. Rakiplerin ürün sayfalarına bakıp kelimelerinizi ona göre seçmek, rakiplerden daha detaylı ve alakalı kelimeler belirlemeye çalışmak da lazım.

Püf 4: Bütünlük
Alibaba.com, ürün sayfanızın tamam olmasına, istenen tüm bilgileri içermesine önem veriyor. Sizin ürün sayfalarınız %95 tamam, rakibinizinkiler %70’lerdeyse, arama sonuç sayfalarında üst sıraları kapıyorsunuz. Bir de müşterilerin ürün araştırmaları sırasında destan okumaya zaman ayırmayacakları bir gerçek. Ürün özelliklerini uzun uzun tanıtım paragrafları yerine kolay okunur tablolarla anlatmanız hem müşteriler hem de platform açısından daha bütünsel bir izlenim veriyor.
Arama sonuç sayfalarında üstlerde çıkmak için yapmanız gerekenler bunlar. Gerisini kaliteli ürünleriniz ve müşterilerle etkili iletişiminiz halledecek. İyi satışlar!
Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı