Yeni Yıla Girerken Sitenize Ücretsiz Bakım

19 Aralık 2018 Çarşamba 12:15
708
Okunma
0
Beğenme

Yeni Yıla Girerken Sitenize Ücretsiz Bakım

 

E-ticaret sitelerine yardımcı olacak bir sürü yazılım, deneterek tanıtım için ücretsiz servis sunuyor. Yeni yıla girerken, neden bu bedava fırsatları kullanıp sitenize güzel bir bakım yapmayasınız?

Bu yazıdaki 5 ücretsiz e-ticaret aracının herbiri sitenize faydalı olacak. Hele tümünü uygularsanız siteniz pırıl pırıl parlayacak, sonuçları satışlarınıza yansıyacak. Şimdi işe koyulsanız çok değil bir kaç gün sonra sonra farkı farkedeceksiniz. Elbette bedava olanlar, ücretli araçlar kadar geniş çaplı ve detaylı hizmet sunmuyor, yine de sitenizi cilalamak için yetip artıyorlar…

  • MailChimp


E-mail pazarlaması online ticaretin olmazsa olmazlarından. Bülteninize abone olmuş veya alışveriş için kaydolmuş kullanıcılarınızın sayısı 2000’i geçmiyorsa MailChimp ile ayda 12.000 e-postayı bedava gönderebilirsiniz.

MailChimp’in ücretsiz hizmeti gayet sağlam ve faydalı. Rakipleriyle karşılaştırılamayacak kadar iyi bir ürün. Bedavaya e-posta listenizi organize etmenize, grafikleri sürükleyip bırakarak tasarım yapmanıza, toplu gönderime ve istatistikleri tutmanıza izin veriyor. Daha ne olsun?

  • Moz: Open Site Explorer

İnternette rakipleriniz ne yapıyor diye gözlemek istiyorsunuz ama para harcamaya gerek yok mu diyorsunuz? O zaman Moz Open Site Explorer hizmetinizde. Rakip sitenin Google’da arama bulunma durumunu, hangi kelimelerde çıktığını, hangi sitelerden link aldığını, kısaca rakibinizin güçlü veya zayıf yanlarını çaktırmadan gözlemek için son derece kullanışlı bir araç.

Moz elbette çok daha geniş çaplı ücretli hizmet de sunuyor, ancak bedava versiyonu orta ölçekte e-ticaret siteleri açısından rakip analizinin hakkını fazlasıyla veriyor.

  • SEO Site Checkup

 

Moz ile rakibinizi gözlüyorsunuz. Kendi siteniz için ise SEO SiteCheckup yazılımını kullanın. Google’da sitenizin doğal arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmasını istiyorsanız -ki istemelisiniz- arama motoru optimizasyonu çalışması (SEO - Search Engine Optimization) yaptırmanız gerek. İşte bu bedava araçla işi verdiğiniz kişilerin optimizasyon çalışmasını denetleyebilrsiniz. Arama motorunda hangi kelimelerle aranıyorsunuz, hangi sırada çıkıyorsunuz, sorunlu alanlar neler gösteriyor. How to Fix (Nasıl Düzeltilir) kısmı özellikle faydalı, işi verdiğiniz teknik kişilere adım adım sorunu düzeltme yolunu gösteriyor.

Üstelik belki de aklınıza gelmeyen rakip siteleri de içerik karşılaştırmasıyla çıkarıp size sunuyor.

  • Canva

Facebook’a Instagram’a işinizle ilgili tanıtıcı görsel hazırlamak, sitede öne çıkacak ürünler için büyük resimler tasarlamak veya blog için grafik yapmak için kimseye ihtiyacınız yok. Tüm bunları Canva sayesinde bedavaya halledebilirsiniz. Canva, görseli neresi için hazırlayacaksanız oraya uygun boyutta bir sürü güzel tasarımlı şablon sunuyor. İsterseniz yazılımdaki hazır resimleri isterseniz kendi yükleyeceğiniz görselleri sürükleyip bırakarak yepyeni imajlar hazırlıyorsunuz. Sunulan fontlarda Türkçe karakter sorunu olacaktır ama sonuçta çok güzel tasarımlar ortaya çıkıyor.

  • Compressor

Compressor internette bulabileceğiniz en kullanışlı e-ticaret araçlarından biri, ama sanki bir sır gibi saklanıyor. Bu aracı bulduğumdan beri, web sitelerimin hepsinde kullanıyorum. Ne işe mi yarıyor? Sitenizdeki fotoğrafları hiçbir kalite kaybına yol açmadan sıkıştırıyor. Daha küçük dosya boyutları, sitenizin çok daha hızlı yüklenmesine yarıyor. Hızlı yüklenen siteniz ise kullanıcıların ve Google’ın hoşuna gidiyor. Gomez.com sitesinin yaptığı bir araştırmaya göre ürün sayfanızın bir saniye bile geç yüklenmesi bile kullanıcının müşteriye dönüşmesini engelleyen bir pürüz. Compressor sayesinde ürünlerinizi çekici gösteren kaliteli fotoğraflardan da vazgeçmiyorsunuz, hızlı yüklenen sayfalardan da. Ne şiş yanıyor ne kebap…

 

Yeni yıla pırıl pırıl bakımlı bir siteyle girin.

 

Oya Yaşayan -  Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Marka Yönetimi Serisi 3 - Tüketici Davranışları
Perakende Serisi 3 - Bir Perakendeci Neleri Yönetir?
Dijital Dönüşüm Serisi 6 - Bitcoin & Blockchain 1
Perakende Serisi 11 - Perakendecilikte Satışın Adımları
Perakende Serisi 7 - Mağaza Yerleşiminde Dikkat Edilecek Hususlar
Marka Yönetimi Serisi 1 - Marka Yönetimi


Benzer Makaleler
Marka Yönetimlerine Vizyonist Bir Not
Perakendede Kayıp ve Kaçaklar
Stres Çarkından Öğrenecek Çok Şey Var
Gerilla Markalama
Mobil Marka Yönetimi
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (T)