Perakende Yöneticiliğinde Proaktif Yaklaşıma Sahip Olmak

17 Temmuz 2018 Salı 10:02
3544
Okunma
0
Beğenme

PERAKENDE YÖNETİCİLİĞİNDE PROAKTİF YAKLAŞIMA SAHİP OLMAK

Proaktif kelimesini, karşılaşılacak olası bir zorluk için mücadele etmeye hazır olmak ve olaylardan etkilenen olmak yerine, olayları etkileyen olmak şeklinde tanımlayabilir ve proaktif yaklaşımın, başarılı mağaza liderlerinin ortak özelliklerinden biri olduğunu söyleyebiliriz.

Proaktif kelimesinin tanımının tam zıttı olarak "reaktif" kelimesini kullanabiliriz. Reaktif yaklaşım, ise olaylara etki etmekten ziyade, olaylar gerçekleştikten sonra etki altında kalan anlamındadır. Reaktif davranış gösteren insanlar ancak etkiye maruz kaldıklarında aksiyon almayı düşünürler. Bu da liderliğin doğasına tamamen aykırıdır.

Türkiye’nin en büyük departman mağazalar zincirinin mağaza yöneticilerine verdiğim bir eğitim sırasında bir mağaza yöneticisi; o gün yağmur yağıyorsa, depodan şemsiyeleri çıkartıp, hızlı bir şekilde fiyat etiketlerini yenileyip, hemen kasa kenarlarındaki ünitelerde sergilediğini ve böylece bu ürünün ödeme yapan müşterilerin dikkatini çekerek satıldığını belirtti. Sınıfa bunun nasıl bir uygulama olduğunu sorduğumda hepsi bir ağızdan başarılı ve satış getirisi olan bir uygulama olduğunu söyledi. Tam bu sırada, bu örneğin üzerine başka bir mağaza yöneticisi söz alıp;

- Ben, bir önceki akşam akıllı telefonumdan hava durumuna bakıyorum. Şayet yarın için yağmurlu gösteriyorsa depodaki şemsiyeleri çıkartıp, fiyat etiketlerini yenileyip, kasa kenarlarındaki ünitelerde bir akşam öncesinden sergiliyorum ve böylece ertesi gün yağmur kaçta yağarsa yağsın biz hazır oluyoruz. Dedi.

Yani aslında sergilediği "proaktif yaklaşımı" bizimle paylaştı. Birinci davranış reaktif bir yaklaşımken, diğerinin verdiği bu örnek başarılı bir mağaza lideri yaklaşımı yani proaktif yaklaşımdır. Kısaca özetleyecek olursak proaktif yaklaşıma sahip olan kişiler önce;

  • Bilgi toplar,
  • Düşünür, değerlendirir,
  • Karar alır,
  • Plan ve hazırlık yapar,
  • Harekete geçer.

Satıcılık mesleğinde proaktif bir yaklaşıma sahip olmak bizi rakiplerimizden bir adım önde tutar.

Koray Tekay – Perakende Mağazacılık Eğitmeni



 Yorumlar 
Yorum Ekle


Benzer Videolar
Perakende Serisi 1 - Nedir Bu Perakende ve Perakendecilik?
Perakende Serisi 3 - Bir Perakendeci Neleri Yönetir?
Perakende Serisi 12 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Bağlan
Perakende Serisi 6 - Mağazacılıkta Görsel Yönetimin Önemi
Perakende Serisi 14 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Deneyimlet
Perakende Serisi 7 - Mağaza Yerleşiminde Dikkat Edilecek Hususlar
Perakende Serisi 5 - Ekibinizi Yönetirken Bu 7 Hataya Düşmeyin
Perakende Serisi 4 - Perakendecilikte Ekip Yönetimi
Perakende Serisi 13 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Keşfet
Perakende Serisi 8 - Müşterilerin Duyularına Hitap Etmek


Benzer Makaleler
Etkili Mağaza Atmosferinin Mükemmel Müşteri Deneyimine Katkısı
Değişen Ekonomik Durumlarda Etkin İşletme Yöneticiliği
Perakendede İnsan Faktörü
Perakende İşletmelerinde Prim Sistemlerinin Önemi
Perakendecilikte Satışın Sihirli Formülü
Yeni Yıl, Yeni Hedefler
Satıcılık Mesleğinde Ürün Bilgisinin Önemi
"Aklı Başında" Hedef Kavramı
Perakendede Takım Olmak
Perakendede Kayıp ve Kaçaklar