10 Dakikada Instagram Reklamı

8 Mayıs 2018 Salı 10:38
333
Okunma
1
Beğenme

10 Dakikada Instagram Reklamı

Facebook’ta, Twitter’da, Linkedin’de bir post girdikten sonra hiç bir tepki almadığınız oldu mu? Sanki boşluğa konuşuyormuş gibi hissetiniz mi? Ne bir like, ne bir retweet...


Instagram size böyle hissettirmez. Markanızı takip edenlerin sayısı kaç olursa olsun azından bir kaç like ve yorum alırsınız. Özellikle ilgili hashtag’leri kullanıyorsanız. 600 milyon aktif kullanıcılı platform, işletmeler için hem etkileyici bir pazarlama hem de Facebook’la yarışacak kadar güçlü bir e-ticaret kanalı.

 

Ürünlerinizi tanıtırken Instagram’ın reklam olanaklarını kullanmak iyi fikir, ancak biraz planlama ve ön hazırlık gerektiriyor. Hedef kitle ne olmalı? Reklam metninde ne demeli? Hangi görseller kullanılmalı? Instagram’dan gelip ürünü satın alanları (dönüşümleri) takip etmek için gereken teknik ayarlamalardan bahsetmiyorum bile...

 

Bu yazımda başarılı bir Instagram reklam kampanyası yürütmenin tüm adımlarını öğreneceğiz. Başlamadan hatırlatayım: Instagram Facebook’un reklam platformunu kullanıyor. Yani kampanyanın kurgusu, bütçelendirilmesi, yayını vb. hepsi Facebook platformunda olacak.

 

Karmaşık görünen süreci basitleştirmek için 4 adıma ayırdım: ön-araştırma, kampanya amacı, kullanıcı hedefleme, reklamlar ve takip.

 

Adım 1: Rekabeti Araştırmak
Reklam vermeye başlamadan elbette rakiplerin ne yaptığına bakmak gerek. Nasıl reklamlar yapıyorlar? Teklifleri çekici mi? Kaç kişi takip ediyor, beğenmeler, yorumlar ne durumda?
 

Rakibinizin hesabına girin, tek tek post edilmiş görselleri, hashtag’leri, like ve yorumları inceleyin. Bir de reklamlarında tekrar hedefleme kullanıyorlar mı bakın. Hesaptan tıklayarak rakibin mobil sitesine gidin. Bazı ürünlerin sayfasını ziyaret edin. Sonra Instagram’a dönün. Rakibiniz Instagram reklamlarında tekrar hedefleme tekniği kullanıyorsa, yani sitesini ziyaret etmiş Instagram kullanıcılarının karşısına ziyaret ettikleri ürünlerin reklamlarıyla çıkıyorsa, sizin de karşınıza baktığınız ürünün reklamıyla çıkacaktır.

 

Adım 2: Kampanyanın Amacı
Reklamınızı gören kullanıcının ne yapmasını istiyorsunuz? Buna vereceğiniz cevap kampanyanızın amacını belirleyecektir.

Instagram bu amacı size listeden seçtiriyor ve sistem seçiminize göre reklam gösterimlerini ve fiyatlandırmasını optimize ediyor. Örneğin, amacınız profil ziyaretlerini artırıp takipçi toplamaksa reklamlarınıza tıklanması ikinci plana atılıyor.
Listedeki seçenekleriniz şunlar: Profil ziyaretçilerini artırmak, İnternet sitesi ziyaretlerini artırmak veya bir adresin yakınındaki kişilere erişmek.


 

Adım 3: Hedef Kitle Belirleme

Reklamlarınızın potansiyel müşterilere erişmesini istersiniz elbette. Instagram, Facebook’un reklam platformundaki hemen tüm hedefleme kriterlerini size sağlıyor: Konum, ilgi alanları, yaş ve cinsiyet. Hedef kitlenizi ne kadar daraltırsanız turnayı gözünden vurmanız o kadar kolaylaşır.

 

 

Adım 4: Reklamları Hazırlama ve Takip

Reklamları hazırlamanın yarısı bilim, yarısı sanat. Başlamadan seçtiğiniz hedef kullanıcıya çekici gelecek görseli ve metni iyi planlayın. Birkaç farklı reklam formatı var: Fotoğraf, dönmedolap, slayt gösterisi ve video.

Yeni başlayanlar için en uygunu fotoğraf reklamlar. Basit ama etkili bir yöntem.

 


Dönmedolap reklamları eğer birden fazla ürünü göstermek veya bir ürünün farklı kullanımlarını göstermek sizin için önemliyse seçmelisiniz.

 

 

 

Video reklamlar 60 saniyeye kadar yayınlanabiliyor. Video çekecek zaman ve kaynağı olmayanlar için ise slayt gösterisi reklamlar oldukça elverişli. Dikkat çekmek istediğiniz ürünlerin fotoğraflarını peşpeşe gösteren bir slayt gösterisi de pekala video kadar ilgi çekici olabilir.

 

 

 

Tanıtımı gözden geçir butonuyla seçtiğiniz reklam formatının kullanıcıya nasıl görüneceğine bakıp ince ayar yapabilirsiniz.

Sonrasında bütçe ve süreyi belirleyip yayına geçebilirsiniz.

 


Kimsenin ilk reklam verdiği günden itibaren başarılı sonuç elde edebileceğini de düşünmemek lazım. Reklam kampanyasının başarısı sürekli takipten ve hataları düzeltip doğru yapılanı tekrardan geçiyor.

Genel kural, bir reklamın sonuçlarından memnunsanız, ayırdığınız bütçeyi her 3 günde bir arttırın. Memnun değilseniz, o reklamı iptal edin.


İşte bu kadar! Artık Instagram’da reklam vermeye hazırsınız. Kolay gelsin.

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Ekonomi Üzerine - Döviz Kurları Neden Dalgalanıyor?
Sermaye Şirketlerinde Vergi
Hizmet ve Bağlılık Yaratma
Kıymetli Evrak
Liderlik ve Çalışanları Hizalama
Şahıs Şirketlerinin Kurulması


Benzer Makaleler
Marka Yöneteceklere Notlar: "Marka Kimliktir, Marka Uygarlıktır"
360 Derece Marka İnovasyonu: Çepeçevre Bir Pazarlama Stratejisi Yaratmak ve Uygulamak
Hava, Su, Logo Bedava
Marka Yönetimlerine Vizyonist Bir Not
Hikayeleri Herkes Sever
Tostçu Erol, Dominick ve Faydacı Felsefe