Alibaba.com'da Dünyaya Açılın

13 Temmuz 2018 Cuma 17:13
5859
Okunma
2
Beğenme

İnternet, sadece yeni dünyaları keşfetmek isteyen büyük şirketler için değil, hepimiz için ticaretin sınırlarını kaldırdı. E-ticaret, tüm dünyayı komşumuz, tüm dünya vatandaşlarını potansiyel müşterimiz yaptı.

KOBİ’ler için e-ticaret demek biraz da demokrasi demek. Çünkü teknoloji, büyük küçük her girişimci için fırsat eşitliği yarattı. Artık son derece uygun maliyetlerle internette aranıp bulunmak, işletme ve ürünleri en iyi şekilde tanıtmak, müşterilerin neyi istediğini anlamak, tüm dünyaya ihracat yapmak mümkün. Bunun en kolay yollarından birini size Alibaba.com sağlıyor.

Alibaba.com, 190’dan fazla ülkede ticaret yapan 50 milyon kullanıcılı dev bir toptancı çarşısı. 1999’da kurulmuş, 47 bin çalışanı, sadece Çin’de 443 Milyon satın alıcı üyesiyle bu e-ticaret devi, 2017’yi 5,8 milyar dolar karla bitirdi.

Trump’ın Çin’e karşı başlattığı ticaret savaşında ciddi zarar görme riskine karşın, Amazon ve eBay ile yarışan global güç, dünyanın dört bir yanından ihracat ve ithalatçıları birbiriyle buluşturuyor, iş yönetim yazılımı, güvenli e-ticaret ve para transferi altyapısı sunuyor.

Alibaba.com, sadece Çin ihracatçılarını değil, sizin işinizi de kalkındırabilir.

İşte, Alibaba.com’da ürünlerinizi satmak için adım adım bir kılavuz.

İlk adım, mağaza açmak

  • Alibaba.com adresine girin, dilerseniz İngilizce olarak devam edin. Dilerseniz de en alttaki menüden “Türk” linkine tıklayın ve sitede (epey kötü bir otomatik çeviriyle) Türkçe olarak gezin.
  • Üst menüde “Üye olun” linkine tıklayın.
  • Sayfadaki formu doldurun.

  • Formda verdiğiniz e-posta adresine gelen linke tıklayın ve hesabınızı doğrulayın.

  • Tebrikler! Hesabınız artık hazır. Yalnız, bu aşamadan sonra Alibaba.com’da Türkçe içerik biraz problemli gidiyor ve sayfa içeriğinin çoğu İngilizce’ye dönüyor. (Belki geçici bir sorundur, bilemiyorum)

  • Sıra ürünlerinizi sergilemekte... Alibaba.com’da ürün ana ve alt kategorilerini iyice inceleyip, size en uygun olanını seçmekte fayda var.

 

  • Ürünlerinizin ismini yazarken, potansiyel müşterinizin hangi kelimelerle arayacağını düşünün, ona göre mümkün olduğunca tanımlayıcı başlıklar verin.

  • Ürün fotoğraflarınızı yükleyin.

  • Ürün tanımını yazarken mümkün olduğunca çok özellik ve detay vermeye özen gösterin. Çünkü dünyanın öbür ucundaki bir ithalatçıya ürünü elinde tutuyormuş hissini vermek istiyorsunuz.

  • Size en uygun ödeme şeklini ve gönderim metodunu seçin. Bu ekran, müşterinizin nasıl ödeyeceğini, minimum sipariş miktarını ve birim fiyatı belirttiğiniz ekran.

  • Üretim kapasiteniz, tahmini gönderim süreniz ve paketlemenizdeki detaylar, tedarikçilere kesin fikir ve profesyonel izlenim vererek, rekabetin arasından sıyrılmanızı sağlayacak.

  • Sıra şirket bilgilerinizde. Sizi hiç tanımayan bir tedarikçiye daha fazla güven verecek detayları sunmaktan kaçınmayın.

E-ticaret ve ihracat denizine atlama, dünyaya Türk mallarının kalitesini tekrar tekrar kanıtlama zamanı.

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Marka Yönetimi Serisi 3 - Tüketici Davranışları
Yeni Pazarlar Keşfetmek
Müşteri Havuzu Oluşturma ve Hazırlanma
Perakende Serisi 14 - Perakendecilikte Satışın Adımları: Deneyimlet
Başarılı E-Ticaret İçin Hangi Kanalları Kullanmalısınız?
Pazarlama ve Satış Planı


Benzer Makaleler
Findeks Ticari Ürünler
Kişiselleştirilmiş Marka Trendi
Alibaba.com'da Aranınca Bulunmak
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (S-Ş)
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (G-İ)
Mobil Markalamanın Geleceğine Dair