Kullanmanız Gereken 20 Sihirli Pazarlama Sözcüğü

17 Temmuz 2018 Salı 14:06
450
Okunma
0
Beğenme

KULLANMANIZ GEREKEN 20 SİHİRLİ PAZARLAMA SÖZCÜĞÜ

Sihirli Kelimeler Satışlarınızı Artırabilir mi?

Reklamlarda insanların ilk dikkatlerini çeken şey yazılı metinler ve yüzler oluyor.

Ya da bire bir satışta…

Ya da tüm marka iletişim pratiklerinde…

Peki sözler? Kelimeler?

Kelimelerin etki oranı ve duygusal dönüşümü ise birbirinden çok farklı oluşuyor. Her ne kadar kişinin yaşadıklarına bağlı olarak az buçuk reaksiyon farklılıkları olsa da, genel sonuçlar, pazarlamacılara etkili mesajlar için yol gösteriyor. Bu kelimelerin birçoğunun ise aslında tüketicilerde “ödül algısı” oluşturduğunu göreceksiniz.

Müşterileri motive eden kelimeleri seçerken sektöre göre değişkenlik gösterebileceğini de baştan hesaba katmak gerekli elbette.

Şimdi televizyon, açık hava, gazete, dergi, radyo, sosyal medya, web banner hatta e-mailinglerde kullanabileceğiniz bu kelimelere bir göz atalım:

Her Gün Farkında Olmadan Aklımızı Çelen 20 Sihirli Pazarlama Sözcüğü

Hadi o zaman, tüm mecralarda, yöntemlerde işe yarayan o 20 sihirli sözcüğe bakalım:

  • Siz: İnsanların duymayı en çok sevdikleri şey kendi isimleridir. Bugün ürünlerinin üstüne isimler yazan markalar, bunu boşuna yapmıyor. “Siz” kelimesi de direkt müşterinize hitap ettiğinizi gösteren en kolay yol. İnsanlar ortalığa değil kendilerine konuşulmasını severler.
  • Çünkü: Arkasından gelecek şey için merak uyandırır. Kendinizi ispatlamanız için size uygun anı sağlar. Müşteriler harekete geçmek için her zaman bir sebebe ihtiyaç duyar.
  • Bedava / Ücretsiz: Tüketici gözünde değeri düşük olsa da vazgeçilemeyecek bir teklif. Kim hayır diyebilir ki? Ancak uzun vadeli kullanım ürünün kalite algısına ciddi zarar verebilir. Dikkatli ve dozunda kullanılmalı.
  • Fırsat: İşte ödül algısının en belirgin kelimesi. Küçüğünden büyüğüne hiç bir marka es geçmemeli!
  • İndirim: Duymaktan sıkıldığım ama asla zamanı geçmeyecek kelimelerden biri. Özel alışveriş siteleri bu konsept üzerine kurulmuştu. Teknoloji perakendecileri de rekabetten dolayı uzun süredir bu konseptten çıkamıyor. Ama ne yalan söyleyeyim işe yarıyor arkadaş!
  • Garantili: Müşterinin içini rahatlatır, satın almasını kolaylaştırır, kaybedecek bir şeyi olmadığını hissettirir. Tabi eğer garantinin kapsamını dipnottaki küçük yazılarla kuş kadar bırakmazsanız!
  • Kolay: Çetrefilli işleri sevmeyen bir milletiz biz. Sadece bizde değil aslında. Kolaylık tüm dünyanın kısa vadede yönlendiği bir unsur. Hayatı kolaylaştıran her ürün ve hizmet başarılı olur. Zaten her yeni teknoloji ürünü “daha kolay” olmak üzerine girmiyor mu hayatımıza?
  • Keşfet: Müşteriler sürpriz faydaları severler. Onlara bilmedikleri yeni bir şey sunmak için ideal.
  • Her şey dâhil: Türkiye’de turizm sektörünün, bu kelimeyi keşfettiğinde artık hiç bir şeyin eskisi gibi olmayacağını bilmesi gerekiyordu!
  • Yeni: Yenide bereket vardır derler. Şampuan ambalajlarını düşünün. 6 ayda bir neden ambalajın üzerine bir bahaneyle “Yeni” ibaresi koyuyorlar dersiniz? “Yeni” ibaresi her zaman dikkat çekicidir. Eskiyi kim ister ki?
  • Kazan: Kazı Kazan! Çekilişe katıl kazan! Bilet al kazan! Alışveriş yap kazan!
  • Ekstra: Avantayı kim sevmez? Aynı paraya daha fazlasını almak varken hem de!
  • Güvenli: Risk içeren hizmetler ve ürünler için güven önemlidir. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin 2. aşamasını “güvenlik gereksinimi” oluşturduğuna göre bu ihtiyacı giderin!
  • Büyük: Hem muhteşem bir tamlama hem de muhteşem bir sıfattır. Büyük her zaman çalışır! Büyük İndirim, Büyük Araba, Büyük Fırsat, Büyük Boy!
  • Sağlıklı: Obezite almış başını gitmiş. Daha sağlıklı olmak için diyet kolayı mı çok görüyorsunuz bize? Ya da hamburger menüden daha zararlı, bol soslu bir salatayı mı? Ev-Ofis-Ev sarmalında sağlıklı olacağız diye suntaya benzeyen bisküvileri yemiyor muyuz? Anladınız şimdi “sağlıklı”nın sihrini değil mi?
  • %100 para iadesi: Müşteriye kafan rahat olsun demenin başka bir yolu. Sıfır risk!
  • Sadece: Düşük fiyatlı ürünler için kullanıldığında etkili ancak 1.999 TL’lik bir üründe kullandığınız takdirde ters etki yapabiliyor ve samimiyetsizlik doğurabiliyor.
  • Onaylı: Vaat veren ürünler, kozmetik ürünler için destek unsur olarak kullanılması etkili oluyor. Denenmiş ve gerçek!
  • Daha Fazla: Rakiplerinizden daha fazlasını sunduğunuz sürece sorun yok.
  • Sınırlı Stok: Çok fazla vaktiniz yok! Bu fırsatı kaçırmayın!

Son olarak küçük bir tavsiye: Kullanacağınız kelime sayısını abartmayın! Her mesajda en fazla 2 kelime yeterlidir. Fazlası samimiyetsizlik ve güvensizlik doğurur. Cılkını çıkartıp merdiven altı bir marka imajı verme riskiniz var, belirtelim.

 

Prof. Dr. Uğur Batı – Eğitmen/Yazar



 Yorumlar 


Benzer Videolar
Şirketi Dönüştürme ve Geleceğe Taşıma
Liderlik ve Çalışanları Hizalama
Cesaretten Merhamete 4 - Adalet
Kolay Ekonomi (Bölüm 1) - Küresel Likidite
Dijital Dönüşüm Serisi 4 - Fintech Nedir?
Marka Yönetimi Serisi 5 - Kurumsal Kimlik Tasarımı


Benzer Makaleler
İnovatif Marka Olmak
Marka ve Güçlü Kimlik Meselesi
Köpek Balıklarıyla Yüzmek
Reklam Marka Pazarlama Terimleri Sözlüğü (M-N)
Değişen Ekonomik Durumlarda Etkin İşletme Yöneticiliği
2019'da Çok Satacak 9 E-ticaret Ürünü